Muuan Pohjois-Karjalasta lähtöisin oleva kulkumies tiivisti hyvin lauantaina illan annin pois lähtiessään ja hikeä otsaltaan pyyhkiessään:
”Nuorruin ainakin kaksi vuotta ja laihduin kilon.”
Syyskuun ensimmäiset tanssit järjestettiin vallan kesäisessä säässä. Kaunis ja lämmin sää huolestutti, koska niin sanottu terassikeli ei ole ollut paras mahdollinen tanssien yleisömäärän kannalta.
Huoli oli turha. edellä mainitun kulkumiehen lisäksi asiakkaita oli 426.
Esiintyjäkattauksesta tuli aidon kuuloista kiitosta yleisöltä. Aliina Liikola on uusi tulokas alalla ja tuolla menolla ei mikään tähdenlento. Tilaa hyville naisartisteille tanssilavoilla on.
Jos Aliinaa mielellään miehet katselevat, niin Tomi Markkola miellyttää naisia. Tomi oli ottanut reippaaseen ohjelmistoonsa niin Matin ja Tepon, Yölinnun kuin Kake Randelininkin tunnetuksi tekemiä kappaleita. Yleisöltä tuli myös vertaavia kommentteja uusimpiin tangokuninkaisiin. Nämä kommentit olivat erittäin edullisia Tomin kannalta.
Aliinankin ohjelmisto oli todella tanssittavaa. Ei ihme, että yleisö oli kokonaisuuteen tyytyväinen.
Tästä asiasta olen kirjoittanut kymmeniä kertoja. Kertaushan on opintojen äiti, niin käydään taas asia läpi.
Kyse on asuntoautojen ja vaunujen pysäköinnistä tanssien aikana Naapurinvaaralla. Näiden ajoneuvojen määrä on korona-aikana lisääntynyt.
Meillä ei ole leirintäaluetta. Autot riippumatta siitä, mitä rekisteriotteessa lukee, pysäköidään normaalin pysäköintipaikan tapaan. Vaunut irrotetaan vetoautosta ja vetoauto ajetaan vaunun viereen. Yötä saa autoissa ja vaunuissa olla, omalla vastuulla.
Suihkuun tai vessaan ei meillä valitettavasti aamulla pääse ja sähkövirtaa ei ole saatavissa. Aamupalaakaan ei ravintolaan talkoolaiset tule valmistamaan sunnuntaiaamuna.
Siksi Naapurivaaran Lomakeskuksesta on kuljetus tansseihin, lippu ja kyyti yhteensä 25 euroa per henkilö. Sieltä löytyy kohtuullista korvausta vastaan sähkövirta, on vessat ja suihkut.
Tänä kesänä olemme laajentaneet pysäköintialuetta tanssitalon eteläpuolelle. Tilaa löytyy nyt muualtakin kuin hyvin suositusta ”yläpuolen” alueesta. Kuljetuksella ja pysäköintialueen laajennuksella ainakin yritämme huomioida kasvavan karavaanarien määrän tarpeet.
98 prosenttia karavaanareista on fiksuja, mukavia, yhteistyökykyisiä ja ymmärtävät sokkeloisten pysäköintialueiden tuomat haasteet.
Sitten on muutamia, joiden mielestä ajoneuvon voi pysäköidä pitkin poikin, ristiin ja rastiin. Järjestyksenvalvojan sanomana heille normaali tervehtiminenkin on v….tuilua puhumattakaan siitä, että ajoneuvo pitäisi siirtää. Tämä kahden prosentin porukka työllistää järjestyksenvalvojia jopa kohtuuttomissa määrin.
Teksti, kuvat ja alkuviikosta julkaistava video:Pertti Granqvist